Generálkivitelezés - - Elektromos autók igen, de hogy elektromos repülők?

Elektromos autók igen, de hogy elektromos repülők?

« Vissza a főoldalra

www.pannonmuhely.hu »Generálkivitelezés » Megújuló energiaellátás - Fenntartható fejlődés » Elektromos autók igen, de hogy elektromos repülők?

Pedig egyre közelednek. Nah nem sugárhajtással, de a feltevés többé már nem hagyható figyelmen kívül. Mivel a légi közlekedést a károsanyag-kibocsátás és a nagy zajterhelés miatt fokozottan a figyelem középpontjában van a kutatóknak és a fejlesztőknek is a leghőbb vágya a tiszta, csendes repülőgép-hajtómű megalkotása.


Környezeti terhelés

A fosszilis energiahordozók árának emelkedése és a készletek rohamos fogyása, a környezetvédő mozgalmak és a zöld törekvések előtérbe kerülése a 21. század elején életre hívott néhány olyan fejlesztést, amely hosszútávon a repülés teljes átalakulását hozhatja.

A környezet hang és gázszennyezése a repülőgépek esetében igen súlyos teher, melyet mindannyiunknak el kell viselnünk – akár repülünk, akár csak a távolról „élvezzük” a repülést. A természetvédelmi területek feletti motoros repülés korlátozása ugyan megvédi az állatokat, de jó lenne hasonló védelemben részesíteni az embereket is.

A repülőgépek károsanyag-kibocsájtásának csökkentésére irányuló fejlesztések felgyorsították az alternatív hajtások terjedését a repülésben. A környezetvédelmi szempontok és a gazdasági válság hatásainak érvényesülése együttesen eredményezte azt, hogy az elmúlt néhány évben minden eddiginél “zöldebb” és nem utolsó sorban olcsóbban üzemeltethető repülőgépek jelentek meg.

Ezek a repülőgépek még kiforratlan konstrukciók. A fejlesztések különbségeit a megfelelő erőforrás kiválasztása és az üzemeltetési tapasztalatok adják.

Olcsóbb és környezetbarát

A repülőgépek fejlesztésében folyamatosan kompromisszumokra van szükség. A hagyományos, jól bevált módszereknél sem könnyű eltalálni a helyes egyensúlyt a biztonság, a tömeg, a teljesítmény és a gazdaságosság egymásnak sokszor ellentmondó szempontjai között. Az egyensúly megtalálása még nehezebb egy olyan hajtásnál – maradjunk most az elektromos motoroknál -, ahol az energia tárolására nagy és nehéz akkumulátorokat kell magunkkal vinni, amelyek minden egyes kilogrammja a szállítható hasznos tömegből vesz el.

Az elektromos repülők tervezése éppen emiatt ütközött sokáig akadályba: az akkumulátorok túl nehezek voltak és nem tároltak elegendő energiát, ez pedig a levegőben végzetes kombináció lehet. Az elmúlt években azonban az autóipar fejlesztéseinek köszönhetően nagy előrelépések történtek. Elektromos repülővel sokkal olcsóbban utazhatnánk, mint a hagyományos gépekkel. Ezek a gépek ugyanis 320 kilométeres úton körülbelül 20 dollárnyi áramot használnak el, míg üzemanyagból egy hasonló méretű gép körülbelül 80 dollárnyit.

Az elektromos motornak kevesebb mozgó alkatrésze van, mint egy hagyományosnak, ezért sokkal könnyebb a karbantartása is. Nem kell heteken át vizsgálgatni, amikor a motor állapotát kell ellenőrizni, a legfontosabb adatok egy laptop segítségével könnyedén lekérdezhetők. A villanymotorok „zaját” már néhány méterről is nehéz felfedezni.

Az alternatív hajtású repülés ugyan még gyerekcipőben jár, de az eddigi eredmények biztatóak és úgy tűnik, hogy az alternatív hajtású kisrepülőgépek és az elektromos motorok egyszerűsége, megbízhatósága és üzemeltetésük egyszerűsége teszik majd lehetővé a minden eddiginél olcsóbb repülést.

 

2013-07-24

   

2021-01-21 09:14:01

^ Ugrás az oldal tetejére ^


További cikkek a témában: Energianád a jövő? || Tábortűz, kicsit másképp! - Fa, mint tüzelőanyag || Erdő, erdő, erdő... - Energetikai célú erdők || Újfajta naperőmű || Napelemekkel fedett vasút || Sütőolaj újrafelhasználás || Ökológiai túllövés || Mit is jelent az Aktív ház? || Megújuló energia 2005-2020 || Ökológiai lábnyom, 2010 || Üvegházhatás-prognózis || Ajándékötlet karácsonyra 2. || Ajándékötlet karácsonyra 1. || Ritkaföldfémek bányászata || Napelem helyett festék || Áram szennyvízből || A szél eredete || Energiatudatosság napja || Ybl-díj átadás || Napkollektorról röviden || Napelem || Szélerőmű, szélkerék || Szélturbinák kicsiben || Hibrid erőmű || Naperőmű épül || Madarak és szélturbinák || Olcsóbb távfűtés || Geotermikus energia || Városi szélturbinák || Napkollektorok veszélyben || Termálvíz támogatás || Termálhő az Állatkertben || Emisszió és üvegzseb || Malajzia a követendő példa? || Új energiarendszer Békéscsabán || Az áramfejlesztő járda || Alternatív közvilágítás || Rekord szélerőműpark || 2012-ben is fújt a szél || Zöld közbeszerzés || EU-szankciók napelemre || Energiaforrásunk: a szél || Naphőerőmű projekt || Tennivalók Európában 2020-ig || Fordulópont a világ energiafelhasználásában || Fűtés megújuló energiával || Energiát termelő ablak vs. napelemek || Innovatív napelemes rendszer || Hatékonyabb szélturbinák || Intelligens lámpaoszlop || Az Európai Unió az alternatív üzemanyagok használa || Környezetbarát közlekedés || Ha már autó, legyen alternatív || Autók, melyek óvják a környezet || Miért egyre sürgetőbb az alternatív energiák haszn || A klímaváltozás nyomában || Tornádóból nyert energia || A hidrogéncella a jövő? || A megújuló energiapolitika az EU-ban || Klimaváltozás: 1. rész || Klímaváltozás: 2. rész || Energiacímkével látják el a porszívókat || Napelem szaldó - bruttó elszámolás || Környezettudatos befektetések és a megújuló energi || Az építészetben használható megújuló energiák Magy || A környezetbarát közlekedés alternatívái || Létezik költséghatékony és környezetbarát közleked || Milyen jövőt rejt az e-kerékpár? || A regeneratív fékezés csodája || Geotermikus lehetőségek a talpunk alatt || Hibrid technológiák az autóiparban || Energiafogyasztás okosan és tudatosan || Valóban veszélyesek az elektromos berendezések? || A hullámok ereje || A vízkészlet megóvása az esővíz gyűjtésével || Az energiatudatosság múltja, jelene és jövője || Hulladéktömörítés napenergiával || A szelektív hulladékgyűjtés fontossága || Eszik az áramot? Válasszunk energiatakarékosat! || Építkezz (és gazdálkodj) okosan || Energia mint gazdasági tényező || Miért nem elegendő önmagában a „zöld forrada || Nem csak a zöldségek miatt lehet egy konyha zöld || A nejlon átka || Szintetikus helyett retro || Mit tudhatunk meg a címkéből? || Utazz tele kocsival, telekocsival! || Itt a hideg, össze kell húzni a kabátot || A marketing is szolgálhat jó célt || Az energiaerdőkre szükség van || A szeretet ünnepén is energiatudatosan || A start-stop technológia csökkenti a károsanyag-ki || Az energiaveszteség csökkentése közös célunk || Hazai körkép az energiafelhasználás tekintetében || Passzív házba energiatakarékos háztartási eszköz d || Hol folyik el a legtöbb áram? || A permakultúra szabályai || Szigorodnak az épületenergetikai előírások || Ha már esik, használjuk ki || Minden, amit a szélturbinákról tudni érdemes || Úszunk a szeméttel szemben || Melyik sütőt válasszam? || Nélkülözhető az áramzabáló hűtőszekrény? || Energiát adnak a csillagok? || A szénerőművek árnyékában || Közel repülni a naphoz? || Megjelent a Panda energiamenedzsment || Fenntarthatósági kommunikáció és szemléletformálás || Csupán az ipari ingatlanok harmada energiahatékony || Egyre nagyobb zajban élünk, mégsem védekezünk ||


Itt iratkozhat fel hírlevelünkre > > >

Hírlevél feliratkozás >>

Pályázatfigyelő >>

Épületenergetika üzletág >>


SZAVAZZON!
Mi érdekeli Önt leginkább?
Melyik témában olvasna legszívesebben cikket?

Aktív házak
Passzív házak
'Közel 0' házak
Okos házak

HÁZÉPÍTÉS KALKULÁTOR:Online házépítés kalkulátor


ENERGETIKAI TANÚSÍTVÁNY KÉSZÍTÉS:Energetikai tanusítvány készítés

TÉMAAJÁNLÓ
»Zöld házak »Házbemutató »Okos házak »Fenntarthatóság »Luxus »Energiahatékonyság 





general building contractor - english
Kapcsolat