Ben Gainsford, a London melletti Redcoats Farmhous Hotel ügyvezető igazgatója úgy nyilatkozott, hogy működési költségeik 5-10%-át az energiaköltségek teszik ki. Ez különösen magas szám egy olyan iparágban, ahol alacsony a forgalom melletti nyereség, így kifejezetten fontos, hogy a lehető legalacsonyabbak legyenek az energiaköltségek.
A Redcoats Farmhouse Hotel története a XV. századba nyúlik vissza. Az épületet a 1990-ben műemlékké nyilvánították, ami jelentősen megnehezítette az esetleges építészeti fejlesztéseket.
Az eredeti épületben nincs központi fűtés, a betérő vendégek pedig kifejezetten szeretik a hotel régies hangulatát. Lássuk be: a modern műanyag ablakok, a sokszoros szigetelések, a radiátorok nem férnek össze egy vidéki szálloda hangulatával. A szálloda vezetése tehát pont azokon a pontokon javíthat, melyek jellemzőn kisebb megtakarítást tudnak eredményezni.
Világítás: nagy hangsúlyt kapott a lámpák átalakítása LED-világításúvá, ráadásul a szabályzás fontos szempont volt: lényeges volt, hogy pontosan tudják, hogy és mikor kell égniük a lámpáknak, mert csupán ezzel évente 3-4000 font takarítható meg.
Épületszigetelés: mivel a szállodaépület kifejezetten régi, így sajnos a modern hőszigetelési technikákat nehezen tudják rajta alkalmazni. Ami viszonylag egyszerűen megvalósítható, az a tetőtér szigetelése volt.
Fürdőszoba: míg a fém fürdőkádak nagyonkönnyen vezetik a hőt, addig a műanyagok jó hőszigetelők. Egy nívós vidéki szállodában sajnos nem megvalósítható, hogy egyszerűen műanyagra cseréljék a kádakat, de szerencsére találtak egy olyan anyagot, ami ötvözi az akrill előnyös tulajdonságait és a fém eleganciáját. Ez pedig a carronite.
Fűtés: a hagyományos konvekciós fűtést padlófűtésre cserélték, ami nem csak hatékonyabbá tette a fűtést, hanem szebbé is a szobákat. A későbbi tervek között még hőszivattyús fűtés megvalósítása is szerepel!
Konyha: a meleg levegővel működő sütőket forró gőzzel működőkre cserélték. Ha megvalósul a hőszivattyús rendszer, szeretnék összekötni a forróvízzel működő konyhai berendelésekkel.
A hotel az energiahatékony működés maximalizálása érdekében adatgyűjtő és energia kontroll rendszer telepítésével követte nyomon energiafelhasználását, illetve talált megoldásokat a hatékonyság növelése érdekében.
A zöld működtetés szemléletmódja az egész szállodát áthatja. A hotel igazgatója azt vallja, hogy az energiamegtakarítás az elsődleges cél, és csak utána a költségmegtakarítás. A zöld szemléletmódot az alkalmazottaktól is elvárja, hiszen munkájuk során sokat tehetnek a keletkező hulladékmennyiség, illetve az energiafogyasztás csökkentéséért.
A szálloda honlapján a főoldalon szerepel, hogy újrahasznosított anyagokből készült tárgyakkal szerelik fel a szobákat. Úgy tűnik tehát, – ahogy Lashley Pulsipher, a Kempinski szállodalánc egyik munkatársa is fogalmaz – zöldnek lenni egyenértékű egy új értékesítési pont megtalálásával. Ráadásul, az elkötelezettség a környezetkímélő megoldások mellett a szállodák vendégeit is hasonló törekvések mellé állíthatja.
(Készült a Guardian cikke felhasználásával)
'Az energetikus szemével’
Lengyel Kristóf energetikus, a Pannon Építőműhely Kft. energetikai üzletág igazgatója megjegyzése a témához: „A példa 5-10 %-ot mutat energiaköltségnek, nálunk ez akár 20-30% is lehet. A műemléki példa arra világít rá helyesen, hogy minden épületet saját „mivoltában” kell vizsgálni és a lehetőségekhez igazítani a fejlesztéseket.
Tájékoztatás hazai hotelek energetikai megtakarításairól>>
2015-04-21 12:56:21 |
Megosztás |
|
Zöldnek lenni = új értékesítési pont megtalálása
Az energiafogyasztás 16,6%-kal csökkent / m²
Túl magas a rezsi?
31 épület korszerűsítési rangsora beruházási költség és megtérülés alapján
Ajánlott oldal:
Partnereink: